Dell og kundeservice

Dell XPS laptopJeg satt hjemme en kveld og hadde koblet opp min Dell XPS 1340 til TV’n med en HDMI kabel, men fikk ikke lyd… Da sjekket jeg hjemmesiden til Dell og så at BIOS versjonen til min PC  var A15 og jeg hadde A08… her var det kanskje noe å hente tenkte jeg!

Oppgraderingen gikk som bare det helt til… jeg kom borti hdmi kabelen… den falt ut og bildet forsvant fra både TV og PC. Ingen respons da jeg koblet den inn igjen heller. Jeg ventet i litt over en halv time før jeg trykket enter, tab enter, space, tab space, enter, tab, tab, space, enter… ingen respons. Holdt avknappen inne i 40 sekunder – intet…

Ut med batteriet og maskinen døde som forventet! Inn med batteriet og på med PC’n…. den blinket med sine lys og stoppet der… ikke et bilde, intet.

Etter en telefon til Dell fikk jeg beskjed om at hovedkortet måtte byttes og jeg tenkte mitt (tusenlapper rullet i hodet mitt). Hvor mye kommer dette på da spurte jeg… svaret var at det tok ca. to uker (jeg tenkte at dette er så dyrt at de ikke en gang vil si prisen…)… op prisen? spurte jeg. Det dekkes av forbrukerloven og Dell ville gjerne yte god service selv om dette var utenfor garanti tiden som gitt ut for over ett år siden! To uker uten PC er jo litt da… men det var et annet alternativ… Dell kunne sende en tekniker hjem til meg… til den nette pris av 499,- Jeg var sjokkert og en veldig glad mann! Dagen etter kom det en tekniker på jobben, han brukte en times tid på å bytte hovedkort, tok med seg søpla, smilte og sa at nå er alt i orden! Konge, dette er slik kundeservice skal være… og ja – det blir nok Dell neste gang også!

Her er det mye å lære av Dell når det gjelder kundeservice! De overgår all forventning og sikrer seg en kunde som ikke bare vil kjøpe Dell neste gang, men skryter av dem til venner, bekjente og i dette tilfelle har skrevet på Twitter og dette innlegget. Hvor mye dette kan være verdt er vanskelig å si, men jeg tror at bedrifter som gjør slikt vil vinne i det lange løp!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *