Hvordan inspirere andre når man forteller om noe, hva utgangspunktet er gjør en forskjell (Simon Sinek – Den gylnede sirkel – fra biologien):
- Hvorfor (Hva du tror på) – Det limbiske system
- Veldig få vet hvorfor de gjør noe. Hvorfor står du opp om morgenen… og hvorfor skal noen som helst bry seg om det?
- Hvordan – Det limbiske system
- De fleste vet hvordan de gjør noe
- Hva (resultatet som beviser det du tror på) – Neocortex
- Alle vet hva de gjør
- Det limbiske system, all følelse, tillit og lojalitet: Menneskets oppførsel uten noe språk.
- Neocortex: vår nyeste del i hjernen står for rasjonalitet, analyse og språk.
Apple som tradisjonelt firma markedsfører seg:
- Hva: Vi lager gode datamaskiner
- Hvordan: De er flotte å se på, brukervennlige og enkle å ta i bruk
- Hvorfor: Klar til å kjøpe?
Apple som de faktisk markedsfører seg:
- Hvorfor: Alt vi gjør tror vi på, utfordre sannheter, vi tror på det å tenke annerledes.
- Hvordan: Måten vi utfordrer sannheter på er å lage vakre produkter som er brukervennlige, tilfeldigvis lager vi fantastiske datamaskiner
- Hva: Klar til å kjøpe?
Dette er virkelig en anbefalt presentasjon