Hvem skal du følge er alltid et spørsmål og svaret kan være så mangt. For å få informasjon om markedet så følg de som er ledende i markedet, men følg gjerne de som følger disse også! Dersom du er en bedrift som konkurrerer i et marked så finnes det andre bedrifter representert der, følg dem og følg flere av dine konkurrenters følgere… kanskje kan du få dem til å konvertere med de rette innsentivene? Følg gjerne lister som er opprettet av folk du følger. Meg finner du som @aleksanderdye
IKKE markedsfør og selg som første, andre, tredje, fjerde eller femte dialog… gi, gi, gi, gi, gi, lytt, lytt, lytt, lytt og selg… Før en dialog og forsøk å bistå uten at salg er målet, men det kan gjerne bli resultatet!
IKKE bruk alle 140 tegnene… dersom noen ønsker å re-tweete deg så må de korte ned tweeten… dette krever en innsats og da gidder man kanskje ikke… hold deg til 125-130 tegn
Bruk gjerne bilder, det er alltid nyttig med visuelle inntrykk i hverdagen, bilder blir oftere re-tweetet enn vanlige tweets så pass på at bildet kommuniserer godt
Det selvfølgelige profilbildet, ikke glem det og sørg for at det kommuniserer hva du står for og sier noe om hvem du vil fremstå som.